SkyvanSC7
Tento letoun vypadá sice trošku jako létající krabice od bot (a někteří výtečníci se občas zamýšlejí nad tím, jak je možné, že tato neohrabaná velryba vůbec může létat), nicméně ve vzduchu se tato létající krabice mění v obratný letoun. Vnitřní průměr letounu je 2 x 2 m a tak i ti nejvyšší z nás mohou vzpřímeně stát a pohodlně, stejně velkým výstupem ze zadních vrat vstoupit do světa volného pádu. Proč se letoun jmenuje Pink Skyvan? Skyvanem nazvali toto letadlo jeho výrobci v severských zemích pro jeho víceúčelové použité, a to jak k přepravě osob, tak k dopravě nákladní. K doplňku Pink se dá říci jedno: Čínští lakýrníci v Singapuru, odkud první letoun tohoto typu firma Pink Aviation Services pořídila, se ještě dnes našikmo chlámají, když si na tuto zakázku vzpomenou: Celé letadlo od shora dolů, zepředu dozadu natřeli na růžovo jako prasátko. Škoda, nebo možná naštěstí, ta čínská barva nedržela příliš dlouho. Dnes je náš Pink, jak doufáme, již poněkud lépe umělecky ztvárněn. Ale jméno mu zůstalo...
Výrobce |
Short´s Brothers, Belfast |
Rozměry |
délka 12,3 m
rozpětí 19,8 m
výška 4,6 m
hlavní podvozek, rozchod 4,52 m |
Úložný prostor |
výška 1,9 m
šířka 1,9 m
délka 5,7 m
max. výška nákladu 1,75 m
objem nákladu 22 m3 |
Váha |
prázdná váha 3680 Kg
max.povolená váha 5670 Kg
4 oddělené nádrže
společný objem nádrží 1080 l |
Palivo |
Jet A 1, Kerosin |
Rychlosti |
cestovní rychlost 140 – 160 kts
vysazovací rychlost 60 kts
rychlost nejoptimálnějšího stoupání 93 kts |
Vybavení |
schválen a vybaven pro lety podle přístrojů - IFR |
Elektrické vybavení |
letoun má dva na sobě nezávislé elektrické okruhy, které se sloučí jen při startu motorů, nebo při poruše jednoho z okruhů
v každém ze dvou motorů je generátor 28 Volt, 6 KW (250 Ampér)
dvě Niclo Cadmiové baterie 28 Volt 44 ampérhodin se signalizací přetížení
dva konvertory vyrábějící z 24-28VDC 115 Volt 400 Hertz pro setrvačníkové a motorové ukazatele a pro požární signalizaci |
Hydraulika |
elektricky poháněné hydraulické čerpadlo pro ovládání přistávacích klapek, brzd, předního podvozku a usnadnění podélného vyvážení. Při vysazení hydrauliky je opatřen letoun nouzovým zásobníkem pro ovládání přistávacích klapek a brzd |
Ovládání řízení |
mechanické, uloženými tyčemi přímo k ovládacím kormidlům. Vyvažování přes lanka. Podélné vyvážení lankem s hydraulickým odlehčením ovládání.
přistávací klapky s možností nastavení na 0, 18, 30 a 50 stupňů |
Pohonná jednotka |
Garrett TPE 331 – 2 – 201A
715 PS pro motor se spotřebou u hladiny moře 260 litrů na hodinu
Pětilistá (sedmilistá) vrtule Hartzell HC – B3TN- 5C
6 litrů oleje na motor
v každém motoru 1 kg hasící náplně
elektrická protipožární signalizace
každý motor má kompresor, kde se mísí vzduch pro vytápění kabiny |
Letoun Pink Skyvan je též použitelný k různým vědeckým měřením ovzduší, shozu testovacích padáků a zátěží, fotoletům, vyhlídkovým letům apod.
Pink Aviation Services
Luftverkehrsunternehmen Gmbh&CoKG
Endresstrasse 79/4
A-1238 Vienna, Austria
Tel. +43 1 889 8222
Fax +43 1 889 2626
Mobil +43 1 663 81 30 60
e-mail - office@pink.at